هيا‌ت‌ امنای جدید دانشگاه یزد با حضور وزیر علوم در محل وزارت علوم  تشكیل جلسه داد

یزدفردا "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه ترکیب اعضای هیات امنا از افرادی انتخاب شده که ضمن اشراف کامل به مسائل اجرایی و سیاسی کشور، بتوانند در ارتقاء علمی دانشگاهها و کمک به حل مشکلات و معظلات آنها نیز موثر باشند.
کامران دانشجو در اولین جلسه هیات امنای جدید دانشگاه یزد كه به ریاست وزیر علوم و با حضور اعضا در محل وزارت علوم تشکیل شد، تصریح کرد: انتظار این است که در جلسات هیات امنا مسائل مهم و تصمیم گیریهای کلان مدنظر قرار گیرد و امور فرهنگی و انطباق دانشگاهها با آموزه‌های اسلامی به عنوان مراکز علم و فرهنگ مورد توجه جدی قرار گیرد

ایرانمنش معاون وزیر و رئیس هیئت امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم نیز با تبیین فعالیت هیاتهای امنا، این وظایف را براساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و قانون برنامه عنوان كرد و افزود: علت حجم بالای دستور جلسه اخیر، تاخیر در شکل گیری هیات امنای جدید دانشگاه یزد است.

میبدی رئیس دانشگاه یزد در ابتدای این نشست، گزارشی از اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام این دانشگاه در حوزه‌های مختلف را تشریح كرد.

محمدرضا فلاح‌زاده استاندار یزد نیز ضمن حمایت از توسعه مراکز آموزش عالی در سطح استان، به تشریح چگونگی حمایتهای این مدیریت پرداخت و پیشنهاداتی را درخصوص کارآمدی هر چه بیشتر هیات‌های امناء دانشگاهها بیان كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از اقدامات عمرانی خوب انجام گرفته در دانشگاه یزد، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در محیط‌های علمی و دانشجویی شد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان نیز در این نشست پیشنهاد داد تا برخی امور در اختیار هیات امنا که در حیطه مسئولیت هیات رئیسه و رئیس دانشگاه است، در آئین نامه و ضوابط مربوطه گنجانده شود تا آنها بتوانند به نحو مطلوب تری انجام وظیفه نموده و هیات امنا نیز بتواند به مسائل اصلی تر بپردازد.





یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا